Retailexpert Gino Van Ossel meent dat er binnen het hedendaagse winkelpatroon zeker een markt is voor de ambachtelijke bakker. Voorwaarde is wel dat die zich weet te onderscheiden. “Vroeger wist iedereen waar je in de buurt terecht kon voor de beste koffiekoeken of de lekkerste fruittaart. Daar moet je als bakker terug naar streven. Zorg er dus voor dat je gamma enkele toppers bevat die je echt typeren. Halffabrikaten kunnen zeker een hulp betekenen om de personeelsdruk te verlichten, maar zorg ervoor dat het verschil met het aanbod van de supermarkt groot genoeg blijft!” Het volledige interview met Gino Van Ossel lees je in het volgende nummer van Brood & Banket.
Gerelateerde berichten
Cd&v roept op om een einde te maken aan stuntpromoties met voedsel in supermarkten
Cd&v heeft een voorstel ingediend om “stuntpromoties en extreme acties” in supermarkten, zoals “1 + 1 gratis” te verbieden. Het doel van de partij is om voedselproducenten een eerlijke vergoeding te geven en de overgang […]
De voedselprijzen blijven stijgen, winkelkar kost 18% meer
De prijzen in de supermarkten blijven stijgen. In november waren ze gemiddeld 18% duurder dan in november vorig jaar. Dit is het resultaat van een door Testaankoop uitgevoerde vergelijking van ongeveer 3.000 producten bij zeven […]
Geef als eerste een reactie