
Elk jaar bezoeken zo’n 200.000 mensen de website www.broodengezondheid.be. Die staat in het teken van informatie over broodsoorten, granen en de voedingswaarde van brood. Ook dit jaar werkt het Instituut Brood & Gezondheid aan een campagne om de liefde voor brood aan te wakkeren en bewustzijn rond het product te creëren. Op sociale media zullen posts rond eiwit het voortouw nemen. Bakkers die die afbeeldingen willen delen op hun sociale media, kunnen ze downloaden op de website van broodengezondheid.be.
“De cijfers laten zien dat het basisgevoel over brood bij veel mensen echt wel goed is”, zegt Kathou Wagemans van het Instituut Brood & Gezondheid. “De meeste mensen laten zich niet snel van de wijs brengen bij een product waarmee ze zo vertrouwd zijn. We zullen in de campagne daarom vooral uitgaan van het positieve en kiezen voor boodschappen die dat goede gevoel bevestigen. Een gezamenlijke inspanning van de partners binnen de bakkerijsector helpt daarbij.”
Foto: Instituut Brood & Gezondheid
Geef als eerste een reactie