Tony’s Chocolonely duurzaamste merk

Tony’s Chocononely is door Nederlandse consumenten opnieuw uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland. Dat blijkt uit de Sustainable Brand Index, een jaarlijks onderzoek onder zesduizend consumenten naar hun perceptie rondom duurzaamheid.

Het is voor het tweede jaar op rij dat Tony’s Chocolonely tot duurzaamste merk is uitgeroepen. Het chocolademerk won de overall prijs en was winnaar in de categorie food & beverage. IKEA en Albert Heijn kwamen als branchewinnaars uit de bus in respectievelijk de categorieën retail en supermarkten. In de brancherestaurants werd La Place geprezen als duurzaamste merk. In totaal zijn bijna 170 Nederlandse merken onderzocht.

Naast het onderzoek naar het duurzaamste merk, werd ook onderzoek gedaan naar de ‘impact, geloofwaardigheid en verantwoordelijkheid’ van Nederlandse innovatieve bedrijven binnen een aantal domeinen. Een expertpanel benoemde hiervoor vijftig gamechangers binnen food & health, fashion & lifestyle en retail die in het onderzoek zijn meegenomen. Foodconcept Kromkommer ging er tijdens de eerste editie van de gamechanger-award als winnaar vandoor.

De meest duurzame merken van Nederland
Overall: Tony’s Chocolonely
Automotive: Tesla
Banken: ASN Bank
Energie: Greenchoice
Food & Beverage: Tony’s Chocolonely 
Hotels: Van der Valk
Mobiliteit: ANWB
Restaurants: La Place
Retail: IKEA
Supermarkten: Albert Heijn
Travel & Leisure: Landal Greenparks
Zorgverzekeraars: Menzis

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.