Belgische medewerkers kunnen hun Ticket Restaurant-kaart nu online gebruiken bij meer dan 500 lokale winkels

Edenred, marktleider in betaaloplossingen voor de werkplek, digitaliseert de verkoop van voedingsproducten van meer dan 500 lokale winkels en kondigt een nieuwe samenwerking aan met bakkersonline.be en slagersonline.be.

Uit een enquête die Edenred eind 2018 onder zijn gebruikers heeft gehouden vindt 90% van de gebruikers het aangenaam dat ze de kaart online kunnen gebruiken. De lokale handelaren zijn zich steeds meer bewust van digitale technologie en van het belang om deze technologie te gebruiken. Edenred is uitvinder van het Ticket Restaurant-programma en marktleider in betaaloplossingen alsook de digitalisering ervan. Sinds begin 2019 is het bedrijf betrokken bij verschillende projecten om lokale handelaars te helpen hun producten online te verkopen.

90% van de gebruikers van de Ticket Restaurant-kaart vinden het aangenaam dat ze de kaart online kunnen gebruiken om hun lunches te betalen.

Vandaag de dag helpt Edenred zo’n 550 handelaars, van wie sommigen meerdere verkooppunten hebben, om hun producten dagelijks online aan te bieden, met name dankzij verschillende projecten:

Uber Eats

Een partnerschap met Uber Eats is begin 2019 van start gegaan. Gebruikers kunnen hun maaltijden online of via de Uber Eats-app bestellen en betalen met hun Ticket Restaurant-kaart. Sinds het begin van deze samenwerking werden in België al meer dan 40.000 maaltijden besteld op Uber Eats met Ticket Restaurant.


Het platform Mijnonlineaankopen.be: Edenred biedt handelaars die over een e-commerce site beschikken de mogelijkheid om hun betalingsmodule te integreren. Hierdoor kunnen Edenred kaarthouders gemakkelijk en veilig aankopen doen.

bakkers.online en slagers.online


De twee meest recente partnerschappen, bakkersonline.be en slagersonline.be, werken volgens hetzelfde principe als Uber Eats: gebruikers van bakkersonline.be en slagersonline.be, twee grote spelers in de lokale handel in bakkerij- en slagerijproducten in België, bestellen hun producten online bij een handelaar die op het platform aanwezig is en hebben nu de mogelijkheid om tijdens de betalingfase te betalen met Ticket Restaurant.


Tot slot heeft Edenred ook een nieuw online platform voor het bestellen van maaltijden gelanceerd, MyOrder, dat zich voornamelijk toelegt op de lunchpauze voor medewerkers. Gebruikers selecteren een winkel in de buurt, plaatsen hun bestelling online en halen deze op wanneer deze klaar is, zonder te hoeven wachten. Het doel van dit platform is ook om lokale bedrijven te promoten en hen te helpen bij hun digitalisering. MyOrder maakt het mogelijk om het leven van webwinkeliers te vereenvoudigen, hun processen tijdens piekuren te stroomlijnen en zo hun omzet te verbeteren

Online betalen

“Sinds we de mogelijkheid bieden om online te betalen voor bestellingen bij Ticket Restaurant, hebben we duidelijk een verbetering van de klanttevredenheid gezien. Deze innovatie komt zeker tegemoet aan een behoefte van eenvoud en snelheid voor de consument. En voor ons, restauranthouders, is de online verkoop eenvoudig op te zetten en volledig veilig” legt Pierre Baltodano Perez, mede-oprichter van Donki Restaurants uit.

Lokale ondernemers digitaal ondersteuen

Olivier Bouquet, Chief Executive Officer van Edenred Belgium: “De ambitie van Edenred is om Belgische bedrijven, werknemers en retailers innovatieve oplossingen te bieden om aan hun behoeften te voldoen. Door lokale bedrijven te ondersteunen bij hun digitalisering zorgen we voor duurzaamheid op lange termijn, zodat zij hun essentiële rol in het leven van hun buurt kunnen blijven spelen. De nieuwe samenwerking met bakkersonline.be en slagersonline.be is een ander voorbeeld van het vermogen van Edenred om tegemoet te komen aan de vraag van de Belgen om hun online betaaloplossingen uit te breiden en tegelijkertijd de lokale handel te blijven promoten”.

Over Edenred Groep

Edenred biedt dagelijkse ondersteuning aan belangrijke spelers op de arbeidsmarkt. Het toonaangevende bemiddelingsplatform verbindt 50 miljoen werknemers en 2 miljoen partner-handelaars via 830.000 klanten in 46 landen. In 2018 beheerde de Groep, dankzij zijn wereldwijde technologische activa, 2,5 miljard betalingen voor speciale doeleinden, goed voor een omzet van bijna 30 miljard euro, voornamelijk via mobiele applicaties, online platforms en kaarten.

De 10.000 medewerkers hebben als missie het optimaliseren van het leven van werknemers, het verbeteren van de efficiëntie van bedrijven en het ontwikkelen van de omzet van handelaren via drie business lines:

  • Voordelen voor de werknemers (voeding, catering, welzijn, vrije tijd, cultuur, persoonlijke diensten)
  • Professionele mobiliteitsoplossingen (brandstof, tolheffing, onderhoud, zakenreizen)
  • Aanvullende oplossingen: Zakelijke betalingsdiensten (virtuele betaalkaarten, geïdentificeerde overschrijvingen, leveranciersbetalingen); Motivatie en beloningen (geschenkplatformen -en kaarten, stimuleringsprogramma’s); sociale programma’s voor het grote publiek.

Voor meer informatie : www.edenred.com

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.