Brood, een goed verhaal met granen uit Europa

Brood is nog steeds een belangrijk onderdeel van onze cultuur en ons dagelijks leven. We worden wakker met brood voor het ontbijt, nemen een paar sneetjes mee voor onderweg of voor in de broodtrommel, bestellen een broodje voor de lunch of eten brood bij de soep, enz. Maar er zijn ook mensen die geen brood eten. En niet altijd om de juiste redenen. Bijvoorbeeld omdat brood koolhydraten bevat en dikmakend zou zijn. Maar brood zit boordevol goede voedingsstoffen en voedingsvezels die onder meer de spijsvertering bevorderen. Een tweejarige imagocampagne moet daarin verandering brengen.

Het Instituut voor Brood en Gezondheid vzw lanceert in samenwerking met het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) voor de tweede keer een tweejarige imagocampagne (2022-2023) om de liefde voor en de bekendheid van brood te vergroten.

Campagne lanceren: Week van het brood

Iedereen heeft van tijd tot tijd een beetje volkorenmeel nodig


De campagne wordt gelanceerd tijdens de Week van het Brood: van zaterdag 15 tot en met zondag 23 januari in heel België en ook in Nederland. Volkorenbrood staat in de kijker met de slogan: “Iedereen heeft af en toe een beetje volkorenmeel nodig”. Volkorenbrood is rijk aan goede voedingsstoffen en dat moet bij een bredere groep onder de aandacht worden gebracht. De campagnemascotte is daarom een “volkorenbroodman” die symbolisch mensen helpt.

Online en offline campagne: promotiemateriaal


Om bekendheid te geven aan de campagne en de verkoop van (volkoren)brood te verhogen, zal tijdens de campagneperiode divers promotiemateriaal beschikbaar zijn: bijvoorbeeld posters, wobblers en stickers voor op het winkelraam/etalages bij bakkerijen en supermarkten. Ook komen er digitale banners en filmpjes voor social media kanalen die elke bakker kan gebruiken.

Tijdens de Week van het Brood is er ook een prijzenactie “Wie gun jij een beetje volkoren?’“, waarbij een klant een heerlijke en exclusieve ontbijtbox kan winnen.

Op de downloadpagina broodengezondheid.be/eudownloads vindt u digitaal materiaal zoals banners, foto’s en een prachtige film met onze mascotte, de complete man.

  • Digitale promomaterialen, zoals banners en afbeeldingen voor uw website, narrowcasting, nieuwsbrief en social media vindt u op broodengezondheid.be /eudownloads
  • De winactie loopt via de website en social media. Berichten en afbeeldingen hiervoor downloadt u ook op broodengezondheid.be/eudownloads
  • Op <weekvanhetbrood.be > lezen uw klanten alles over de winactie en het goede van volkoren
  • Natuurlijk kunt u ook uw eigen volkorenbrood acties koppelen aan de campagne.


Nieuwe Europese campagne: brood, een goed verhaal! Met granen uit Europa

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.