In de provincie Namen wordt de bakkersronde terug ingevoerd!

Bakkerij Siscot telt vijf verkooppunten in Namen en biedt binnenkort wekelijkse broodabonnementen aan, vergelijkbaar met die van Amazon of Hellofresh.

In een tijd waarin consumenten steeds meer aandacht hebben voor de kwaliteit van hun producten, hebben vaklui een troefkaart om te gebruiken. Een oplossing die het leven van de klanten makkelijker kan maken. Dit is het geval bij de bakkerij Siscot, waarvan het atelier zich in Belgrade (bij Namen) bevindt, maar die ook winkels heeft in Bouge, Temploux en Saint-Servais. Over een paar weken zal de aan huis geleverde abonnementsdienst hieroperationeel zijn.

Van idee tot realisatie

“Het was een startende onderneming die contact met ons opnam om ons te helpen om dit plan op poten te zetten. We vonden het een heel goed idee. De website is nog niet toegankelijk, maar onze klanten kunnen nu al hun interesse kenbaar maken door een flyer in te vullen en wij zullen opnieuw contact met hen opnemen wanneer de website operationeel is,” legt Eric Duchêne uit, die het omschrijft als een abonnement vergelijkbaar aan dat van Amazon of Hellofresh.

Twee broden en twee gebakjes

“Mensen kunnen al een abonnement nemen vanaf 6,80 euro voor 2 broden en 2 gebakjes. Ze worden niet voor een bepaalde periode gebonden. Ik wil ze niet vastleggen voor een termijn, zoals dat soms het geval is bij sportabonnementen. Hier kunnen ze het proberen, eventueel stoppen of zich zelfs met tussenpozen abonneren, volgens hun voorkeuren.”.

Normaal gesproken zijn er drie leveringsdagen mogelijk: woensdag, vrijdag en zondag. De basispakketten worden aangeboden voor het gemak, maar die zijn aanpasbaar, naargelang de wens van de klant. Wil hij meer pistolets, stokbroden , enz., wil hij alles in één keer ontvangen of meerdere keren in de week beleverd, enz?

Twee rondes per dag

“We hebben zeker een ronde in de ochtend en een in de avond, om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de wensen van de klanten en in functie van hun aanwezigheid thuis of op kantoor. We beginnen eerst in Belgrade/Flawinne en Saint-Servais. Maar het doel is om uit te groeien tot een groter gebied, om uiteindelijk het hele grondgebied van Namen te bestrijken”, legt Eric Duchène uit, de baas van Siscot, die met veel plezier de traditie van de bakker die ooit het ganse dorp beleverde uit de oude doos haalt. “Het verschil is dat de klanten nu online betalen en dat we het ons in deze tijd niet langer kunnen veroorloven om het brood op de vensterbank te leggen”, lacht hij.

Bron: La Dernière Heure

Vertaald met www.DeepL.com/Translator