Ondernemers maken publiciteit voor elkaar in hun eigen slagerij/bakkerij/kapsalon


De bakker op de hoek die adverteert dat de nabijgelegen slagerij gehakt in promotie heeft, terwijl ook de kapper dames rekruteert voor zijn “ladiesnacht”. Met dit nieuwe concept wil Genico Signage dat lokale handelaars met elkaar samenwerken. Tegelijkertijd zijn de twee jonge start-upers ook sociaal en ecologisch betrokken.


De oprichters van Genico Signage zijn Nick Laenens (21) van Kontich en Gerry Rutten (37) van Haacht.

Minder folders nodig

“Terwijl klanten bijvoorbeeld bij de bakkerij wachten, kunnen ze direct zien welke promoties er in de plaatselijke slagerij beschikbaar zijn. Hierdoor kunnen retailers directer en specifieker adverteren.

Gegroepeerd per regio, elk in een groep van tien distributeurs, hopen ze hun concept in Vlaanderen te kunnen implementeren. Een digitale kiosk zal worden opgezet in de detailhandel met een fysieke winkel waar alle deelnemers via een lus in zullen kunnen adverteren. “Elk van hen zal zijn een eigen identificatiecode hebben, zodat nieuwe informatie snel kan worden verzonden. “, legt Gerry Rutten uit.

www.genicosignage.com

Lees verder

Bron: GVA