Puratos en Bakkersonline lanceren eigen platform

Puratos, de internationale producent van ingrediënten voor de bakkerij-, patisserie- en chocoladesector, slaat de handen in mekaar met de Belgische start-up Bakkersonline. Samen lanceren ze een platform dat online en in-store shopping combineert.

Puratos en Bakkersonline, een Belgische start-up die in 2013 werd opgericht in Gent, bundelen de krachten om artisanale bakkers, patissiers en chocolatiers toegang te geven tot een platform dat online en in-store shopping combineert.

Concreet biedt Bakkersonline een op maat gemaakte totaaloplossing aan voor bakkers, patissiers en chocolatiers zodat zij op de digitale kar kunnen springen en de vruchten van de digitale transformatie kunnen plukken. Het platform is voor ambachtslieden een eenvoudige tool om snel en professioneel van start te gaan met een eigen webshop waar klanten makkelijk hun bestelling kunnen plaatsen. Consumenten krijgen een overzicht van het beschikbare assortiment, duidelijke productbeschrijvingen en allergeneninformatie. Ze kunnen online betalen en kiezen wanneer ze hun bestelling oppikken. Tot slot kunnen handelaars een getrouwheidssysteem opzetten om terugkerende klanten te belonen.

Minder verspilling

Dankzij het platform kunnen ambachtslieden een verhoogde omzet genereren en kunnen ze een efficiëntere productieplanning en beter voorraadbeheer op poten zetten, en dat terwijl verspilling zo veel mogelijk wordt beperkt.

Meer gemak

Ook de consumenten halen er hun voordeel uit: zij kunnen de producten die ze online bestelden, oppikken waar en wanneer zij willen. “Vandaag zijn al honderden bakkerijen in België en Nederland overtuigd van het gemak van het online platform. Daarbij komt nog dat consumenten hun tijd nuttiger kunnen besteden want ze verliezen geen tijd meer in de wachtrij’, verklaart Maxim Sergeant, oprichter en CEO van Bakkersonline.

Producten van een betere kwaliteit 

Puratos gelooft dat de handige, digitale diensten die het zijn klanten ter beschikking stelt, hen meer tijd geeft om hun producten nog kwaliteitsvoller te maken. “Onze joint venture met een van de meest veelbelovende start-ups van de sector zal artisanale bakkers, patissiers en chocolatiers over de hele wereld het zetje geven dat ze nodig hebben om op de digitale kar te springen. Met deze nieuwe dienst kunnen onze klanten hun consumenten het leven een stuk comfortabeler maken: zij kunnen de producten die ze online kopen in de winkel oppikken zonder in de wachtrij te hoeven staan. Deze eenvoudige oplossing draagt veel groeipotentieel in zich. Ze zal onze klanten helpen nog slimmer te werken”, besluit Daniel Malcorps.

Vandaag heeft Bakkersonline ruim 350 klanten, verspreid over België en Nederland. Vorig jaar werden zo’n 131.000 bestellingen geplaatst op het platform. “Puratos heeft wereldwijd vestigingen en beschikt over een enorme knowhow. Ik ben ervan overtuigd dat nuttige tools dankzij die twee factoren makkelijker hun weg vinden tot bij artisanale handelaars, zodat ze daar nog meer omzet uit kunnen puren. Maar ook onze bestaande klanten zullen daar hun voordeel uit halen, in de vorm van nieuwe functies om hun digitale aanwezigheid te versterken”, besluit Maxim Sergeant.

Bron: gondola.be dinsdag, 30 oktober, 2018 – 11:23

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.