World Choclate Masters: nieuw thema is gekend

Het thema voor de WCM 2021 in Parijs werd vandaag bekend gemaakt. Het is nogal cryptisch verwoord als TMRW _ TASTES_ LOOKS_ FEELS_ LIKE … Morgen smaakt, ziet eruit , voelt aan als … Aan de chocolatiers om daar een passende invulling voor te creëren.

Een thema dat ontsproten is uit een maatschappelijk evenwicht tussen apocalyptische visies en helder optimisme
Dankzij het nieuwe thema #TMRW_TASTES_LOOKS_FEELS_LIKE_ stevent de World Chocolate Masters af op een nieuwe trip die chefs uitdaagt om volledig nieuwe expressies van chocolade te ontdekken.

Wereld in verandering


Aangezien al onze systemen – politiek, sociaal, financieel en wetgevend – onder druk staan, vinden heel wat mensen in onze gemeenschappen dat we de weg kwijt zijn. Voor sommigen is het zelfs het einde van de wereld. Tegelijk is er ook een nieuwe generatie die sterk overtuigd is van de toekomst en die de wereld radicaal wil veranderen in een betere plek voor iedereen. Wetenschap, technologie, creativiteit en ondernemerschap zijn hun tools om de verandering te verwezenlijken.

aan de choclatiers om dit thema te vertalen…


Chocolade is de belichaming van optimisme en het vieren van het leven en daar willen we graag aan toegeven. Daarom gaat het thema niet over een verre toekomst maar over morgen. En hoe de opkomende chefs in de industrie van gebak, chocolaterie of horeca het genot van morgen opnieuw zullen uitvinden – niet enkel in de smaaktaal die zij gebruiken. Maar ook in de texturen. In toegestane recepten die de gezonde voordelen van cacao benadrukken. En niet te vergeten: de deelnemers worden aangespoord om het ontwerp van formats zoals gebak, snacks of bonbons te herwerken. Want de visuele taal van een ontwerp is de eerste trigger die ervoor zorgt dat we stoppen, iets bekijken en het verhaal erachter begrijpen.