Zo wil chocoladefabrikant Tony’s Chocolonely kinderarbeid de wereld uit helpen

Achter een stukje chocolade zit een veel breder verhaal dan enkel het malen en mengen van cacaobonen. Tony’s Chocolonely vertelt openlijk over hoe kinderen en cacaoboeren tot op de dag van vandaag nog steeds uitgebuit worden. Het chocolademerk wil een wereldwijde verandering bij zowel consument als cacaohandelaar.

Die mentaliteitswijziging moet volgens hen nu plaatsvinden. Het chocolademerk Tony’s Chocolonely produceert meer dan een gewone reep chocolade. Het is één van de meest populaire Nederlandse chocolademerken dat een eerlijk productieproces belangrijker vindt dan het eindproduct. Toon van de Keuken, oprichter van Tony’s Chocolonely, kreeg voor zijn activistische daden zelfs bijna een gevangenisstraf.

Bron: newsmonkey.be

Tony’s lanceerde ook nieuwe smaak

Maanzaad
Op Instagram lanceert Tony’s de zomerse reep met als ingrediënten witte chocolade, maanzaad en crumble. We kunnen een tijdje genieten van de chocolade, want de reep ligt vanaf nu één jaar exclusief bij Albert Heijn in de schappen.

New year, new flavour
De nieuwe reep is de zogenaamde estafettereep en wordt ieder jaar vervangen door een andere smaak. Maar geen zorgen: de vorige smaak, melk-amandel-kletskop, blijft voorlopig ook nog even te koop.

Bron: Glamour

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.