In opdracht van Albert Heijn voerde iVox, een marktonderzoeksbureau, een onderzoek uit naar de attitudes van Vlamingen tegenover brood. De resultaten van die studie verschenen vandaag in Het Laatste Nieuws. Daaruit blijkt dat ruim de helft van de Vlamingen brood ‘duur vindt voor wat het is’. De prijs steeg dan ook met 27% gedurende de laatste vier jaar. Ondanks de goedkopere prijzen in de supermarkt, koopt nog meer dan de helft van de Vlamingen (55%) zijn brood meestal bij de bakker.
Nog enkele cijfers:
- Vlamingen kopen gemiddeld 2,6 broden per week
- Twee op drie Vlamingen eten verschillende sneetjes per dag
- Eén op vier Vlamingen eet meer dan één keer per dag brood
- Eén op vier Vlamingen eet geregeld geen brood door de prijs
- Eén op drie jonge Vlamingen zou meer brood kopen als de prijs lager was
- Zeven op tien Vlamingen kopen altijd een groot brood
- Meestal kopen Vlamingen meergranenbrood (30%). Wit brood staat op plaats twee (17%), volkorenbrood op drie (16%) en bruin brood op vier (15%)
Bron: Sven Ponsaerts, Het Laatste Nieuws
Foto: Unsplash
Geef als eerste een reactie