WALDKORN: Lekker gezond, ambachtelijk en authentiek

De klanten van bakkerij Vangrootloon verwachten elke dag een ruime keuze aan vers brood. Op de vraag naar authentiek, lekker en gezond brood speelt de bakkerij onder meer in met het Waldkorn-assortiment van CSM Ingredients.

Vangrootloon is een grote ambachtelijke bakkerij uit Sint-Truiden. De roots van het bedrijf gaan terug tot 1915, toen Jos Vangrootloon tijdens de oorlogsjaren brood begon te bakken voor familie, buren en vluchtelingen. In de jaren

70 bouwde zoon Jean een groot atelier in Schurhoven, net buiten Sint-Truiden. Dat atelier – intussen de grootste am-bachtelijke bakkerij van Limburg – kreeg doorheen de jaren almaar verder uitbreiding.

Vandaag is de bakkerij in handen van de derde generatie: Paul, Jo, Hugo en Peter Vangrootloon. En ook de vierde gene-ratie werkt intussen mee in het bedrijf. Vangrootloon telt 24 eigen winkels, waarvan de meeste met tearoom. De onderne-ming steunt op een team van 350 medewerkers, waarvan 120 in het productie-atelier.

Ambachtelijke productie

“We zijn een echte ambachtelijke bakkerij”, vertelt Jo Van-grootloon. “Elke dag beginnen we om 17 uur met de pro-ductie, helemaal van nul.” Het grote assortiment brood en patisserie van Vangrootloon is niet alleen te koop in de eigen winkels. De producten vinden ook de weg naar onder meer supermarkten, scholen en rusthuizen. Het aanbod is echt breed. “Alleen al op het vlak van brood bieden we elke dag 34 verschillende soorten aan”, klinkt het trots.

Drie van die soorten zijn Waldkorn Classic (meergranen), Waldkorn Deluxe (volkoren meergranen) en Waldkorn Bio Desem van CSM Ingredients. “De klant wil keuze”, legt Jo Vangrootloon uit, “maar hecht ook meer en meer belang aan lekker en gezond brood. Een meergranenassortiment speelt daar perfect op in.” Toen Waldkorn in 1989 op de markt kwam, is bakkerij Vangrootloon meteen in het verhaal meegestapt. Waldkorn groeide uit tot een vaste waarde in het assortiment van de bakkerij, niet alleen in het klassieke formaat van 600 gram, maar ook als de typisch vierkante Waldkorn-pistolet.

Klanten bedanken

“De grote troef van CSM Ingredients is de actieve ondersteu-ning”, zegt Jan Massa, verantwoordelijke voor marketing bij Bakkerij Vangrootloon. En dat gaat verder dan de traditio-nele posters en flyers voor in de winkel. “Via Waldkorn lopen

Jan Massa van bakkerij Vangrootloon: “Zelfs al is Waldkorn intussen een klassieker, de acties van CSM Ingredients brengen het brood telkens weer onder de aandacht van de klant.”

het hele jaar door mooie acties. De voorbije tijd waren er onder meer barbecu-esets en fonduestellen te winnen. Dat zijn acties die de consument prikkelen. Zo blijft Waldkorn voortdurend onder de aandacht. En voor ons is het een leuke manier om de klanten te bedanken.”

www.vangrootloon.com

Meer info: www.waldkorn.com / www.csmingredients.com