Het schijnt een hit te zijn in Spanje, zozeer zelfs dat “cruapàn” bijna niet meer te vinden is in supermarkten. Dit is een nieuw product van de Spaanse broodfabrikant Bimbo, dat in feite een combinatie is van brood aan de buitenkant en croissant aan de binnenkant. De Tik-Tok video’s voor dit nieuwe Bimbo product hebben meer dan 5,5 miljoen views en duizenden commentaren.
Enkele jaren geleden werd de bakkerijwereld op zijn kop gezet toen in de Verenigde Staten de “cronut” verscheen, een combinatie van croissant en donut (een ronde croissant met een gat in het midden). Vandaag is er een nieuwe trend, maar dan in Spanje.
Het Spaanse bedrijf Bimbo heeft de “cruapàn” gelanceerd. Het is een combinatie van gewoon wit brood maar dan gezoet met een croissant. Zoals vaak het geval is met dergelijke trends, heeft het croissantbrood zich verspreid via sociale media, vooral op Tik-Tok, waar video’s met de hashtag #cruapàn meer dan 5,5 miljoen keer zijn bekeken.
“Cruapàn”
Iedereen wil “cruapàn” proberen en er is veel vraag naar in de Spaanse supermarkten. Maar deze nieuwe combinatie van brood en croissant schijnt niet overal verkrijgbaar te zijn, en als dat wel zo is, is de “cruapàn” snel uitverkocht.
Maar terwijl Tik-Tokkers vol lof zijn over de “cruapàn”, is er ook kritiek dat Bimbo Espana een nieuw en ongezond product heeft gelanceerd, want de “cruapàn” is een caloriebom met suiker en palmolie. Anderen wezen erop dat de “cruapàn” eigenlijk een nieuwe versie is van de Franse brioche!
Beeld: @BimboEsp / instagram & wikimedia commons
Geef als eerste een reactie