Julius Persoone test donkere chocolade van huismerken: een paar zijn zelfs beter dan de “bekende brand” Côte d’Or

In de krant De Standaard testte de topchocolatier Julius Persoone acht stukken donkere chocolade van enkele huismerken van de supermarkten en één stuk van het merk Côte d’Or. Persoone vond dat sommige chocolades van de huismerken beter en goedkoper waren dan die van het gekende merk.

De eerste vijf waren ronduit niet goed, maar de chocolade van Delhaize (Delhaize dark) die €0,69 per 100g kostte, werd technisch interessant gevonden om mee te werken omdat hij niet korrelig was, maar miste de diepte van de smaak. De chocolade van Albert Heijn was iets aardser dan de rest, “wat niet erg is”, vertelt Julius. De Everyday chocolade van Colruyt bezat meer diepte en kracht dan de overige. De 365 essential chocolade van AD Delhaize werd als de beste beschouwd, met een aangename cacaosmaak, terwijl hij toch minder kostte dan de chocolade van het aloude, bekende merk.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.