De helft van de bakkers zien hun omzet dalen tijdens de coronacrisis. Een kwart van de bakkers zien juist een stijging. Over de hele Belgische bakkerijmarkt is sprake van een daling van 12 procent gedurende de periode dat de coronamaatregelen van kracht zijn.
Hierbij wetende dat de bakkers tijdens deze periode gewoon geopend zijn. Dit blijkt uit de meest recente peiling van Het Bakkerspanel.
Bakkers lanceren webshop
De helft van de bakkers doen op dit moment geen extra inspanningen om de omzet op peil te houden. Bakkers plaatsen plexiglas schermen, attenderen de klanten op social distance, dragen handschoenen en bieden elektronisch betalen aan, enz. Echte maatregelen om de omzet op peil te houden nemen zij niet. Bakkers die wel actief op zoek gaan naar extra omzet doen dit door het lanceren van een webshop of andere producten aan te bieden. Verder zijn een aantal bakkers gestart met het leveren aan huis bij de klanten.
Plexiglas schermen en webshop blijven na de crisis
Het bakkerspanel van Claessens heeft ook aan de bakkers gevraagd welke maatregelen blijvend zijn, oftewel die zij blijven doen na de coronacrisis. Een kwart van deze bakkers laat de plexiglas schermen staan en ook de webshop zal blijven. De andere genomen maatregelen doven na de coronacrisis uit.
Bron: Bakkerspanel
Geef als eerste een reactie