Voluit kiezen voor beleving

Bake-off’ is een term die heel wat ladingen dekt. Voor de moderne bakker staat bake-off zowel voor een gebruiksvriendelijke uitbreiding van het assortiment, als voor extra beleving in de winkel.

De moderne consument is verwend – en meer dan een beetje. Hij wil keuze uit allerhande brood en kleinbrood. Niet het handvol traditionele soorten, maar alle denkbare variaties. Evengoed zijn er maar 24 uur in een dag. Dat verplicht de bakker om prioriteiten te stellen. Wil hij naast zijn kernassortiment toch de nodige uitbreiding voorzien, dan biedt bake-off een haalbare oplossing. Bake-off laat immers toe om het aanbod doorheen de dag bij te sturen in functie van de vraag, het elimi- neren van overschotten en de beoogde tijdswinst.

Bake-off zorgt in de eerste plaats voor een heel eenvoudig te plannen productieproces. Het volstaat de benodigde hoeveelheid brood, stokbrood of kleinbrood uit de diepvriezer te halen en aansluitend af te bakken. Gebruiksgemak geldt hier als een onmiskenbare troef. Raakt de winkel door de voorraad van een bepaald product heen, dan houdt het niet veel in om die voorraad à la minute aan te vullen. Toch vergt het optimaal beheersen van het bake-offproces ook enige organisatie. De meeste bake-offproducten kennen doorheen de dag een golvend verkooppatroon, met een piek vanaf de late voormiddag tot de vroege namiddag.

Beleving

consument. De hongerige maag van de klant verheugt zich al op het knapperige broodje dat binnenkort de oven verlaat. Het wachtmoment vormt ook een opportuniteit om te polsen naar de interesse in extra aankopen.

Extra service

In combinatie met al dat vers gebakken kleinbrood is de stap naar beleg uiteraard snel gezet. Op die meergranenpistolet met een plakje kaas en wat verse groenten houd je bovendien een mooie marge over. Bakkers die nog een stap verder gaan, bieden dat broodbeleg ook voorverpakt aan. Dat versterkt het imago van de bakker waar de consument altijd een lekkere oplossing vindt…

Waarom bake-off soms het antwoord biedt? De consument wil nu eenmaal een (heel) ruime keuze…

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.