Copains.group zet zijn expansie in Wallonië voort

De franchising van Delhaize en Intermarché winkels heeft onlangs het uniforme model van massadistributie in vraag gesteld. In deze context richt Copains.group, een Belgisch bakkerij- en banketbakkersbedrijf, zich op ‘multi-lokaal’ door een klant-leverancier straal van maximaal 70 km op te leggen om zijn milieu-impact te verminderen en in te spelen op lokale behoeften.

“De uniforme aanpak werkt steeds minder”, zegt Olivier de Cartier, CEO en medeoprichter van de toonaangevende Waalse bakkerijgroep Copains.group, wiens brood te vinden is in de schappen van Delitraiteur, Match, Intermarché (ex-Mestdagh) en Delhaize.

Derde atelier

Na de aankoop van een productiesite in de buurt van Charleroi plant de onderneming nu de bouw van een derde atelier ten oosten van Namen om haar klanten te voorzien van brood, gebak en biologische producten. Om dit project te financieren is een grote fondsenwervingscampagne aan de gang met impactactoren, naast een B Corp-certificeringsproces (genoemd naar het label dat de duurzaamheid van een bedrijf bepaalt). Ondernemer Olivier werkt met 100% Belgische tarwe, terwijl in Vlaanderen slechts één brood op tien met Belgische granen wordt geproduceerd.

Copains.group

Het bedrijf heeft onlangs ook zijn managementteam versterkt om zijn professionalisme en efficiëntie te verhogen. Met een omzet van meer dan 12 miljoen euro en meer dan 120 werknemers wil Copains.group dichter bij zijn lokale concurrenten La Lorraine en Crelem komen door verder uit te breiden in de regio.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.