Corman lanceert de #CreativeArtisan campagne! Een digitale campagne door en voor artisanale bakkers

In april lanceert Corman de campagne #CreativeArtisan. Een campagne die de artisanale bakkers en patissiers in de kijker wil zetten. Gezien de woelige en onzekere situatie waarin veel kleine bedrijven zich bevinden, heeft Corman besloten om deze professionelen te ondersteunen met een 100% digitale campagne.

Van 18 april tot 29 mei worden bakkers en banketbakkers in de Benelux uitgenodigd om een nieuwe versie van het beroemde chocoladebroodje te maken en een foto ervan op te sturen naar Corman. Corman zal deze foto’s vervolgens geotaggen en sponsoren op Instagram en Facebook. Naast het vergroten van de zichtbaarheid van de deelnemende bedrijven, zal Corman gedurende de hele campagne inspirerende recepten, interessante artikelen en tips aanbieden die het dagelijks leven van de professionelen in de brood- en banketsector makkelijker zullen maken. Ze zullen ook ondersteuning krijgen om hun digitale communicatie te ontwikkelen.

Een 100% digitale campagne

Met deze campagne wil Corman de creativiteit van artisanale bakkers en patissiers promoten door hun zichtbaarheid bij hun klanten en communities te vergroten (geografisch en/of digitaal). Daarom heeft Corman ervoor gekozen om deze digitale campagne voornamelijk op Instagram te voeren, het ideale platform om creativiteit en nabijheid bij een groot publiek te promoten. De campagne #CreativeArtisan wil ook het belang van sociale media voor zijn bedrijf onder de aandacht brengen.
Corman heeft als thema het chocoladebroodje gekozen, een inspirerend onderwerp met talloze creatieve mogelijkheden.

Om deel te nemen, moeten bakkers en banketbakkers drie eenvoudige stappen volgen:

  1. 1. Maak een originele versie van het beroemde chocoladebroodje.
  2. Maak een foto van dit nieuwe chocoladebroodje.
  3. Deel deze foto op Instagram (publiekelijk en door Corman_be te taggen).

Corman doet de rest. De foto’s worden bewerkt en getagd met de naam van de bakkerij en/of de bakker. De bewerkte foto’s worden vervolgens opgehangen en gedurende minstens twee weken gesponsord in een straal van 5 tot 15 km rond de deelnemende bakkerij of banketbakkerij. Het doel van deze stands is de ambachtslieden in hun gemeenschap te promoten. Daarom stelt Corman voor elke deelnemer een budget van minstens 200 euro ter beschikking. Deze consumptiepromotiefase gaat van start op 6 juni 2022. Met deze vernieuwende actie bevestigt Corman opnieuw zijn waarden: menselijkheid, innovatie en kwaliteit. De boterspecialist ondersteunt en adviseert zijn klanten door hen concrete oplossingen aan te bieden.

Een creatieve en intelligente actie voor professionelen

Geconfronteerd met de gezondheidscrisis is de meerderheid van de bedrijven overtuigd van de mogelijkheden van de digitale media. 53% van de bedrijven ziet digitale communicatie als een uitstekend middel om ter plaatse beter zaken te doen, en 41% erkent dat het ook de verkoop verhoogt. Vandaag de dag is er een groeiend aantal mensen maken gebruikvan sociale netwerken. Jongeren onder de 34 jaar maken een groot deel uit van deze gemeenschappen, met 70% van de gebruikers.* Het gebruik van digitale hulpmiddelen opent nieuwe markten en stelt detailhandelaren tegelijkertijd in staat nieuwe klanten aan te trekken. Het kost ook veel minder tijd en geld dan andere communicatiekanalen.
Hoewel sociale media belangrijk zijn voor marketeers, hebben ze zelden de tijd om ze effectief te gebruiken. De oplossing van Corman is ideaal: het vergt weinig tijd, biedt veel creatieve mogelijkheden en is een snel en concreet analyse-instrument. Naast de gesponsorde publicaties biedt Corman in het kader van de campagne tal van interessante communicatietips, inspirerende recepten van chefs Diana Teodoru, Stijn Van Kerckhoven en Alexandre Morsomme en tal van andere suggesties.


Over Corman
Corman is een bedrijf met 480 medewerkers, waarvan er 430 in België aan de voet van de Hoge Venen gevestigd zijn. Dankzij de boterhammen die Corman in meer dan 50 landen verkoopt, is de Belgische knowhow van het bedrijf wereldwijd gekend. Dit is te danken aan het enthousiasme en de competentie van de medewerkers, die de belangrijkste troef zijn voor de ontwikkeling en de duurzaamheid van het merk.

Alle informatie over de campagne is ook beschikbaar op de website van Corman: https://www.corman.pro/.
Corman_be: https://www.instagram.com/corman_be/

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.